• مسیر حرکت استراتژیک درست برپایه تنوع محصولات ارائه شده
  • تاثیر برنامه سرویس و خدمات آنلاین P24X روی درآمدهای شرکت و تقویت مالی آن
  • رشد 5/3 درصدی در درآمد، بویژه رشد دو رقمی در بخش چاپ ورقی
  • تاثیر منفی کووید ۱۹ بر درآمد کل شرکت حدود ۸/۷% بوده که از میانگین آن که طبق اعلام سازمان  VDMA   حدود ۱۳/۵% درصد است پایین تر می باشد. 

در نود و ششمین اجلاس سالانه سهامداران شرکت کونیگ اند باوئر گزارش سال مالی ۲۰۲۰ ارائه گردید.
این اجلاس که به خاطر همه گیری کووید ۱۹ برای دومین بار به صورت مجازی برگزار می شد با سخنان رئیس هیئت مدیره شرکت پروفسور ریموند کلینکر افتتاح شد. او گزارش خود را با اعلام این نکته که علیرغم رکود ناشی از کووید ۱۹، شرکت راه خود را در مسیر برنامه ریزی شده ادامه داده است، شروع کرد. 

Odoo • A picture with a caption
Add a caption to enhance the meaning of this image.
پروفسور ریموند کلینکر در سخنرانی افتتاحیه اجلاس گزارش مالی سال 2020 را ارائه می دهد.

شرکت کونیگ اند باوئر سال ۲۰۲۱ میلادی را با رشدی حدود ۵/۳% در سفارشات آغاز کرد. این رشد بخصوص در بخش چاپ ورقی مشاهده می شود  که رشد آن دورقمی است و به خاطر گسترش بازار بسته بندی در دوران همه گیری کووید ۱۹ می باشد. بدین ترتیب کونیگ اند باوئر موقعیت خود در بازار بسته بندی را به خاطر ماشین های چاپ افست ورقی گسترش داده است.
 تنوع محصولات ارائه شده توسط کونیگ اند باوئر نیز به این امر کمک می کند. تقریبا هیچ ماده ایی نیست که نتوان روی آن چاپ کرد: از مقواهای کاروگیت، فویل، ورق های فلزی و بسته بندی های شیشه ایی تا اسکناس، کتاب، صفحه نمایش بزرگ بیلبورد، کدگذاری، نشریات، آگهی و چاپ روزنامه. همانطور که دکتر آندریاس پلسک مدیر اجرایی کونیگ اند باوئر تشریح می کند: "تنوع محصولات پایداری استراتژیک ما را تضمین می کند. ما برای فعالیت در تمامی زمینه ها بخصوص عرصه رو به رشد بسته بندی مانند صنایع غذایی، دارویی، بهداشتی و آرایشی آماده هستیم. ما به این اطمینان رسیده ایم که در نقطه صحیح و مناسبی ایستاده ایم. رشد درآمد به ما خاطرنشان می کند که بازار در بسیاری از زمینه ها از حالت رکود بیرون آمده است. هر چند که بعضی از سرمایه گذاری های جدید به خاطر شرایط ناپایدار ناشی از همه گیری کووید ۱۹ به تعویق افتاده است. ما انتظار داریم که در سال های آینده به خاطر گسترش  تجــارت اینترنتی در بخش چاپ مقواهای کاروگیت نیز شاهد رشد باشیم. ما معتقدیم که طیف وسیع محصولاتمان برای رسیدن به اهدافمان مناسب هستند و مطمئنیم که علاوه بر چاپ بسته بندی در تمامی قسمت ها رشد خواهیم کرد."

در بخش سوم، میشل اولوریش عضو هیئت مدیره شرکت جزئیاتی درباره کارآمدی برنامه خدمات آنلاین ۲۴ ساعته ارائه کرد.

دکتر استفان کیمیچ مدیر مالی شرکت ک ب آ درآمدهای ناشی از سفارشات و نیز برنامه پی ۲۴ ایکس را جمع بندی کرد: " درآمد نقد ناشی از فعالیت های اپراتوری و نقدینگی جاری به نحو چشمگیری نسبت به سه ماه اول سال۲۰۲۰ و حتی انتهای سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است.

Odoo • A picture with a caption
Add a caption to enhance the meaning of this image.

سخنرانان نود و ششمین احلاس سالانه کونیگ اند باوئر که برای دومین بار به صورت مجازی برگزار می شد.

بخش های پر درآمد- بخش چاپ ورقی با رشد دو رقمی در سفارشات

همه گیری کووید ۱۹ در سه ماه اول سال ۲۰۲۱ میلادی، روی بخش های مختلف تاثیرات متفاوتی گذاشته است.
در بخش چاپ ورقی، به خاطر افزایش تقاضا برای ماشین های چاپ افست ورقی اندازه بزرگ و نیز بخشی از ماشین آلات پس از چاپ، سفارشات بسیار رضایتبخش است. در این بخش شاهد میزان رشدی برابر ۲۰/۶% و درآمدی معادل ۱۹۳/۱ میلیون یورو بودیم. بیشتر از ۶۰ درصد سفارشات را می توان به بخش چاپ بسته بندی اختصاص داد که در زمان همه گیری کووید ۱۹ افزایش نیز داشته است و شامل چاپ و بسته بندی جعبه ها و نیز چاپ برچسب هاست. باقی بخش ها تقریبا مشابه سال قبل است. میزان سفارشات نیز ۲۳/۶% و به اندازه ۳۷۹/۷ میلیون یورو رشد داشته است. سود قبل از مالیات به ۳/۱- میلیون یورو رسیده که سال گذشته این مبلغ ۴/۳- میلیون یورو بوده است که به معنی بهبود وضعیت اقتصادی شرکت است.